La xarxa de centres de Vedruna Catalunya Educació inicia un procés per impulsar objectius d’aprenentatge vinculats als ODS de la UNESCO.
Pensar en ciutats sostenibles, en igualtat de gènere o en treball decent per a tothom. Cercar iniciatives que contribueixin a conscienciar i actuar en bé de l’eradicació de la pobresa , la fam o l’educació de qualitat. Desenvolupar hàbits i crear impactes a l’entorn del canvi climàtic , la pau i la justícia o la salut.
Aquests són només uns exemples a partir dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible que van adoptar tots els estats membres de les Nacions Unides el 2015 com una crida universal per posar fi a la pobresa, protegir el planeta i garantir pau i prosperitat arreu pel 2030.
Els Objectius de Desenvolupament Sostenible afecten molts àmbits , des de les polítiques locals, territorials i globals fins als teixit econòmic, organitzatiu, social i empresarial dels territoris. Però l’èxit passa també per acompanyar les noves generacions a desenvolupar uns hàbits que puguin tenir impactes a curt, mig i llarg termini. D’aquesta manera, la xarxa de centres de Vedruna Catalunya Educació, impulsa un projecte amb un full de ruta pels propers anys que té com a finalitat incloure els objectius de desenvolupament sostenible a les aules dels seus 36 centres repartits arreu de Catalunya. Així, dijous passat a Vic, va tenir lloc la primera trobada amb impulsors de tots els centres per tal que cada escola elabori la seva pròpia planificació i inclogui els ODS al treball competencial del centre. Es tracta d’anar més enllà d’actuacions específiques en dies concrets. El que es busca és assolir aprenentatges , generar impactes i desenvolupar hàbits. A la trobada van col·laborar-hi algunes entitats com ara “Mou-te pel Mar” que impulsa el plogging a través d’una app -twinapp- i Polititza’t -una plataforma sorgida de la Universitat Pompeu Fabra que va fer unes dinàmiques a l’entorn de la Pau, la Justícia i les Institucions Sòlides.
Per a l’equip de Vedruna Catalunya, això no és nou, ja que fa temps tenen en el seu Projecte Educatiu traçat un itinerari de sostenibilitat i de pastoral que inclouen molts dels objectius que persegueixen els ODS. La majoria de nens i joves de les aules d’avui, les denominades generacions Zeta i Alpha, són ja molt compromesos amb tot el que afecta la societat i els seus impactes i educadors i educadores es mostren confiats que de la mà i participació dels alumnes , els fruits d’aquest treball seran generosos.